RETUR

 

RETUR, BYTTE OG REKLAMASJON( fra carma.no)

Angrerett

Du har etter forbrukerkjøpsloven full angrerett i 14 dager etter at du har mottatt bestillingen din. For henting i butikk, starter angreretten å løpe 5 virkedager etter at bestilling blir registrert og du får beskjed om at pakken er klar for henting. Angreretten gjelder selv om varene er på salg. Vedlagt alle bestillinger følger returskjema og info om angrerett elektronisk. Returslipp må benyttes. Varen skal sendes tilbake i samme stand som da du mottok den. Det betyr at varen må være ubrukt, merkelappene må være på og varen må være uten lukt eller flekker. Varen må sendes i retur i sin originale emballasje der dette er mulig.

 

Rutine for retur

1. Fyll ut slippen med returskjema nederst på kvitteringen som var vedlagt din bestilling. 

2. Legg returskjemaet sammen med varen(e) du ønsker å returnere i emballasjen du fikk fra Carma.no, eller annen passende emballasje. 

3. Fest den ferdige utfylte returlappen du fikk vedlagt bestillingen din, godt synlig utenpå returpakken. Ved bruk av returlappen belastes du kun 89,-  i returgebyr. Du blir ikke belastet ved reklamasjoner eller bytte av størrelse, så sant vi har størrelsen på lager. 

4. Lever returpakken til nærmeste Posten/Bring utleveringssted. Merk at pakken ikke kan sendes med Postnord eller andre transportører eller legges i postkasse.

5.  Du får en bekreftelse på mail så fort vi har behandlet din retur. Vi gjør oppmerksom på at dette kan ta opptil 14 dager. 

 

NB! Dersom du velger annen forsendelsesmetode og/eller ikke bruker vedlagt returlapp, må du stå for hele returkostnaden selv. 

Dersom det følger med gave på kjøpet, må gave returneres sammen med varen ved eventuell retur.

Angreretten gjelder ikke varer som av hygieniske årsaker ikke kan selges på nytt. Vi gjør dermed oppmerksom på at øredobber, strømpebukser, undertøy o.l ikke kan returneres/byttes.



Bytte 

Dersom du ønsker å bytte en vare kjøpt hos oss, fyller du ut vedlagt svarslipp og returnerer varen til oss. Bruk vedlagte returlapp som du fester godt synlig utenpå pakken. Du blir ikke belastet for returgebyr eller porto ved bytte av størrelse, med forbehold om at vi har varene på lager. Gi oss gjerne beskjed på shop@carma.no så snart du vet at du ønsker å bytte størrelse, slik at vi kan holde av produktet for deg. 

Det er dessverre ikke mulig å bytte til annen vare. Ved ønske om å bytte til annen vare, ber vi deg legge inn ny bestilling på nettbutikken og vi vil refundere pengene for produktet du returnerer til oss så snart din retur behandles.

Du er selv ansvarlig for at pakken kommer tilbake til oss når du returnerer varer. Med dette betyr det at du er ansvarlig for pakkens innhold frem til vi mottar returen din. Dermed anbefaler vi å bruke vedlagte returlapp ved tilbakesendelser. Dersom du velger å sende pakken med annen forsendelsesmetode, anbefaler vi å sende med sporing slik at du er forsikret.

 

Reklamasjon

Hvis det er en feil med varen du har mottatt, har du som hovedregel reklamasjonsrett i 2 år fra du mottok varen. Dette forutsetter at du gir oss beskjed innen rimelig tid og at du fremlegger kvittering og/ eller ordrenummer på at varen er kjøpt hos oss. Reklamasjonsretten bortfaller dersom produktet er unormalt mye brukt eller vasket feil. 

Ved reklamasjon sender du e-post til oss på shop@carma.no slik at vi kan sende deg reklamasjonsskjema. Vi dekker returkostnadene ved reklamasjoner.

 

Tilbakebetaling ved retur og reklamasjon

Når vi mottar din retur, vil du få en bekreftelse fra oss på e-post. Hvis du returnerer hele kjøpet, vil du få tilbakebetalt varen(e)s verdi innen 14 dager fra vi mottar din retur. 

Ved kortbetaling og VIPPS vil pengene overføres til betalingskortet du benyttet da du la inn bestillingen. Det tar mellom 3-10 dager før pengene er tilbake på ditt betalingskort.

Dersom du har benyttet faktura og leverer tilbake hele eller deler av din ordre, oppdateres faktura når din retur behandles. Husk at det i de fleste tilfeller vil stå igjen et returgebyr på 89,- så alltid sjekk din faktura etter en retur. Dersom forfallsdato er utløpt før retur mottas, må Klarna kontaktes for å unngå eventuelle purregebyr. Dette kan du også enkelt administrere gjennom Klarna app. Har du allerede betalt fakturaen din, vil Klarna kontakte deg for kontonummer slik at du får tilbakebetalt pengene. 

Retur og bytt 8 coppied from pilgrim)

 

Gratis retur i utvalgte land

90 dagers returrett

Gratis retur i utvalgte land

For øyeblikket tilbyr vi gratis retur på bestillinger til Norge . Du vil motta en gratis returetikett med bestillingen din.

90 dagers returrett 

Vi vil at du skal være fornøyd med kjøpet, og derfor har vi en 90 dagers returrett. Alle varer må være i samme stand som du mottok dem med merkelapper festet på varen.

Din retur vil bli behandlet innen 10 virkedager fra ankomstdagen til vårt distribusjonssenter i Norge


Vi varsler deg når vi har behandlet returen din. Vær oppmerksom på at
refusjonen vil bli overført til den betalingsmåten du brukte ved kjøpet (kredittkort/PayPal/gavekort osv.).

Opprett returen din her


Bytte

Hvis du ønsker å bytte produktet, kan du legge inn en ny bestilling på produktet du ønsker og returnere det originale produktet.

Opprett returen din her

Retur i butikk

Hvis du ønsker å bytte eller returnere det du har kjøpt fra Sophia Brand, kan du gjøre det i bubtikk . Hvis du ønsker å bytte til en annen vare, holder det at du har et byttemerke. Ønsker du å returnere en vare og få pengene refundert, må du ta med ordrebekreftelsen.

 

RETURNS ( copied from tom wood)

RETURN POLICY 

Tom Wood has a 14-day return policy. You have 14 days from when you received your order to ship it back to our return center for a refund. If your order is shipped back to us outside of this time-window, we will return the shipment to you.

Please note that the product(s) must be returned via our return form. The return form will provide you with a DHL return label which you have to apply on your sealed parcel. There will be a return shipping fee withdrawn from the refund amount. 


The product(s) must be returned in its original condition (packaging, plastic bag, accessories, tag, etc.) If you need any further information you are welcome to contact our customer service at hello@tomwoodproject.com

In order for Tom Wood to accept your return, the product(s) must be returned in perfect condition without any sign of wear and tear in its original packaging, undamaged and unworn. If you have ordered multiple products, make sure to put them in their original plastic bag. Putting numerous products in the same bag will lead to scratches. Returns are closely inspected upon delivery and we reserve the right to refuse any items that do not match these criteria.

If you purchased a Tom Wood piece from another retailer, please consult directly with the retailer in regard to their policies. Tom Wood is not responsible for products purchased from other retailers.


HOW TO RETURN

To initiate a return, kindly reach out to our customer service team by clicking on the "help" bar on your screen's right side. Alternatively, you can also email us at hello@tomwoodproject.com. We are here to assist you with any inquiries regarding returns.


RETURN COSTS 

Please note that return shipments are at the customer’s own expense. This amount will be deducted from the final refund.

Scandinavia: 140 NOK/DKK/SEK

Japan: 3000 YEN

USA: 25 USD

UK: 20 GBP

Europe: 20 EUR

World: 25 USD


EXCHANGES 

Please note that Tom Wood does not offer any exchange services.

Unless the product(s) are faulty, or the wrong pieces have been delivered. If you need a different size or another style you will have to make a return and place a new order.


IMPORTANT INFORMATION

  • All returns must be sent with DHL Worldwide Express via our return form. Tom Wood is not responsible for product(s) sent with a third party delivery service 

  • The customer is responsible for the goods until it has been delivered to DHL either by pick up or delivered at a service point. Always keep the shipment receipt and tracking number for proof of shipment and for tracking. 

  • Returns are closely inspected upon delivery and we reserve the right to refuse any returns that do not match these criteria. Please note that Tom Wood only issues a full refund if the product is in the same condition as at the time of delivery. A deduction of the value might be made if the return item is not returned in perfect condition.

  • If the item is returned due to a claim or we have sent you the wrong item, the full amount including shipping costs will be refunded.

  • Collecting or returning orders placed at the online store at Tom Wood Store in Oslo is unfortunately not yet available.

  • There are no returns on made-to-order products or solid gold items.


SALE

The same return policy as described above applies for sale periods.